KIA MOTORS AMERICA ANNOUNCES BEST-EVER JANUARY SALES

02/02/21 ID: 17038

Telluride SUV, Niro EV and Forte Compact Sedan Post Record January Totals

IRVINE, Calif., February 2, 2021 – Kia Motors America today announced best-ever January sales of 44,965 units, an 11.4-percent increase over the same period last year. Highlights include best-ever January performances by the popular Telluride SUV, Niro EV and Forte compact sedan. Light trucks – Niro, Soul, Seltos, Sportage, Sorento, Telluride and Sedona – accounted for 66.7-percent of Kia’s total volume, up 18.3-percent year-over-year.

“After outpacing the industry in historic fashion in 2020, Kia’s upward trajectory and positive momentum continued with record-breaking January sales,” said Sean Yoon, president and CEO, Kia Motors North America. “With five all-new and significantly redesigned vehicles slated for introduction this year we are confident this trend will continue in the first quarter and beyond.”

Sobre Kia Motors America

Kia Motors America, cuya sede se encuentra en Irvine, California, ha sido la marca mejor clasificada y es reconocida como una de las 100 mejores marcas mundiales. Kia es el "Socio automotor oficial" de la NBA y ofrece una gama completa de vehículos que se venden a través de una red de más de 750 concesionarios en los Estados Unidos, entre los que se incluyen automóviles y SUV orgullosamente construidos en West Point, Georgia.*

Para obtener información sobre los medios, incluida la fotografía, visite www.kiamedia.com. Para recibir notificaciones por correo electrónico personalizadas para los comunicados de prensa en el momento en que se publican, suscríbase en www.kiamedia.com/us/en/newsalert.

* El Telluride, Sorento y K5 son ensamblandos en los Estados Unidos con piezas de origen estadounidense y mundial.

MONTH OF JANUARY

YEAR-TO-DATE